måndag 5 januari 2009

sweet, sugar, candyman


ja jag vet, jag är sämst på det här med bloggande men det har varit en riktigt jobbig period som det alltid är vid den här tiden på året. har mest legat hemma och kämpat för att inte göra något dumt mot mig själv. men nu är svackan äntligen över.

jag har lyckats komma in på sjuksköterskeutbildningen i Lund och det känns så jävla bra. jag är så lycklig och längtar som en galning. den 19 januari börjar jag och på grund av svackan blev jag tyvärr tvungen att sluta på jobb så nu är jag helt ledig fram till dess. vilket både är skönt men också jävligt tråkigt.

är just nu sjuk i influensa också så då blir allt ännu tråkigare eftersom jag inte ens kan ta mig ut. och mina föräldrar har fått ta hundarna så jag är helt ensam i min lilla lägenhet. drygt. särskilt när det är så fint väder som idag och man bara vill vara ute.

gaah fick äntligen tummen ur att ringa till barnmorskan i Lund om byte av p-stav förresten och de sade att på Lund Söder dit jag ringde så använder de inte bedövningsspruta utan bara embla-kräm och det känns INTE jättebra.. jag har alltid fått spruta innan så jag är något nervös... någon som satt in eller tagit ut sin p-stav och bara fått embla-kräm som bedövning som kan berätta hur det känns?

2 kommentarer:

Kristine sa...

Tror krämen funkar som vilken lokalbedövning som helst, så du behöver nog inte vara orolig. Känner du av minsta lilla så är det ju bara att säga till så avbryter dem. Hoppas det går bra, puss!

Anonym sa...

Du kom in på sjuksköteutbildningen i Lund? Grattis!
Jag undrar vilka slutbetyg som krävs efter gymnasiet för att kunna komma in på den utbildningen?
Skulle du kunna maila till mig Blondikexx@live.se
ha det bra :)