måndag 17 mars 2008

sugarcoma

det är så kul att gå till veterinären med en rottis och en livrädd katt i koppel. hurra... jävla karl till att inte köpa en bur. sedan började det så klart toksnöa när jag var där så jag fick be dem ha Sotaa hos dem lite medan jag sprang och köpte en bur. jävla skitpiss.

jag ska förresten se till att gå ned lite nu. ska sluta med socker helt. förutom oboy. oboy är alltid ok. inte så ofta bara kanske. men annars. inget choklad, inga kakor, bullar, bakelser, tårtor. ska försöka bli av med sockersuget helt. och ingen mcdonalds eller pizza. jag måste ned iaf 10 kg för det här håller inte. jag mår inte bra med mig själv just nu. vill inte behöva tänka konstant på hur jag ser ut, om dubbelhakan syns, osv.

ska till en osykolog idag för första gången på mer än ett år. det ska bli.. spännande att se hur det slutar. egentligen vill jag lägga mig och sova lite men det måste jag också sluta med. att sova på dagen alltså. men det är ju så fruktansvärt skönt.

sitter och tittar på cupcakes nu. de är så fina och ser så goda ut och jag längtar så till vi flyttar så jag kan baka egna. men det får bli sådär en gång i månaden, annars kommer jag aldrig gå ned. 
ta en titt på denna sidan, där finns tokfina cupcakes med recept: http://cupcakestakethecake.blogspot.com

1 kommentar:

minerva sa...

men hörru, du behöver inte gå ned något alls tycker jag, och definitivt inte 10 kilo!!!