onsdag 5 mars 2008

why should I?

när skrev jag sist? förra veckan?
jag är så trött på skolan nu. har ett prov på 12 författare imorgon och ska kunna sammanlagt 36 verk, vem som skrev dem och vad de handlade om. och när det äntligen är över måste jag panikskriva en uppsats och när den äntligen är klar, måste jag börja panikplugga till filosofiprovet till nästa torsdag. 
sedan är det påsklov och då måste jag arbeta med projektarbetet som ska vara klart den 30 april. 12-15 sidor. underbart..

jag och Calle har iallafall äntligen fått en lägenhet! den är inte köpt så än, men pappren är påskrivna och handpenningen lämnas in på fredag. detta är utan tvekan det bästa som kommer hända detta året. äntligen ett EGET HEM där jag kan göra vad jag vill, äta vad jag vill, köpa vad jag vill och det bästa av allt: min älskade tjej kan alltid vara hos mig. gud vad jag längtar! inflyttning om 54 dagar. det blir en galen utflyttningsfest :D

jag har börjat titta på Ikeas hemsida på skoj och det ska bli så roligt att inreda och ha EGNA möbler som jag och Calle själva valt ut! lägenheten kommer se ut precis som vi vill, och ingen annan! jag är helt galet lycklig, mitt i all misär.
min man är bäst i hela världen och jag är kärare än någonsin!

annars ska jag börja i terapi igen och har fått en ny medicin utskriven. det känns jättebra och det ska bli skönt att kunna spy ut allt på någon som orkar lyssna och som vet varför saker är som de är med mig. 

jag känner också att jag har börjat orka mer, jag kan dock inte förstå varför, om det är på grund av att det börjat bli ljust ute. det kan inte vara den nya medicinen iallafall för det ska väl ta runt 3 veckor innan det börjar hända något på den fronten. men jag är sjukt tacksam över den lilla ork jag fått nu, jag behöver egentligen inte veta varför.


Inga kommentarer: