fredag 30 juli 2010

scarling

har sovit ca 20 timmar idag. är så trött hela tiden och vill inte vara vaken för att det gör så ont. det enda som hjälper är jobbet för då kan jag tänka på annat men kom inte iväg idag för jag vaknade med migrän. tack livet.
har tvingats inse och acceptera att jag inte är så högt prioriterad hos en del vänner längre. men det gör inte så mycket, jag förstår dem iom att jag varit så off det här året. och vad ska man med vänner som inte stannar även när det blir jobbigt liksom..
kollade på en sida där man kan se vad folk har sökt på för att hamna på min blogg. de flesta hade sökt på ssk-utbildning men 5 st hade sökt på mitt ex för- och efternamn. det känns ju lite olustigt. så den fick bli privat igen. tror jag har 9 som får läsa nu.
har iofs inte så mycket att skriva om mer än att allt är så jobbigt nu och jag borde ångra att jag krossade hjärtat på mig själv igen och utsatte mig själv för det här igen men jag gör inte det. det var trevligt att öht känna någon ro i kroppen om så bara för en natt och då får jag väl leva med ett tags helvete. men jag tycker att det gärna får gå över snart så att jag klarar av att träffa andra människor och gå vidare.
hörde på radion att ensamhet är dåligt för hälsan. jag hoppas verkligen att hundar räknas annars ligger jag rätt illa till. men det ska bli ändring på det. jag ska ut nästa helg. och jag ska se cohen på onsdag. och jag ska kanske träffa en massa grymma brudar på tisdag. ska bara överleva den här helgen också.
får se så mycket hemskt på labb. eller jag får se remisserna och behandla blodet på en massa hemskheter. en 22-åring med HIV, en 5 dagar gammal bebis de inte riktigt vet könet på, en 2-åring med hjärnhinneinflammation. träffade en kvinna som bor i byn som är missbrukare men jättetrevlig när hon är nykter och hon berättade att hon förlorat 2 väninnor inom loppet av en vecka pga överdos. man borde vara så jävla tacksam över det man har egentligen. men jag tänkte på det en morgon, och varför skulle det egentligen bli bättre för mig bara för att andra har det sämre? det funkar liksom inte så.
borde äta något. har inte ätit på 10 timmar. men magen har inte klagat idag iaf <3

We are the music makers, the lovers and the breeders.
And we are the new risk takers, the narcissistic feeders.
Well, we kiss like painted tigers, but we bleed like no one else.
´Cause, we are the music makers, consumed with just ourselves.

1 kommentar:

marychain sa...

hjälp vad många historier du måste läsa om där på labbet. men spännande endå. jag skulle vara för nyfiken för å jobba som sånt där få veta såntdär jagksulle vilja söka upp alla å ba kramas å tycka om å trösta å ba vilja att deras liv inte var sjuk. en sjuk liten bebis, å en 22åring me hiv. ja jag vettefan.
trolla lite så att allt löste sig lixom.