måndag 29 mars 2010

faithless

det händer så mycket just nu och egentligen ingenting samtidigt. det händer mycket i hjärtat och huvudet på mig men inte direkt så det märks.
haft både en bra och dålig helg. omtentan i statistik gick skitdåligt, brände mitt pekfinger som fan på mackjärnet hos föräldrarna, fick åka hem tidigt i lördags för jag mådde illa, utan någon egentlig anledning.
men jag har haft det jättemysigt hemma, köpt ett par nya jeans, fått cykeln fixad av pappa, fick iaf träffa Malin igen om så bara för max en timme och hängt med fina Fia och bara suttit och pratat.
så det beror på hur man ser det. jag ska försöka koncentrera mig på det bra.
jag kom att tänka på en sak på bussen hem. jag har alltid dåligt samvete över olika saker. alltid ligger där något och gnager. det tar så jävla mycket energi och jag måste försöka släppa det där.
min bror är precis tvärtom. är så jävla avis på honom där, han bara glider genom livet utan att oroa sig och allt fixar sig för honom. inte för att jag missunnar honom det, jag vill honom allt det bästa i livet, men orättvist är det. ^^
sista veckan på den här kursen. ska bli så skönt att lämna den bakom mig, usch vad hemsk och tråkig den varit. men sista tentan på onsdag, sedan är den slut :)
sedan veckan efter ska jag ut på praktik! åh det ska bli så spännande och jag är så nervös. ska vara på ett äldreboende i Dalby och gå runt med en sjuksköterska.
lite tråkigt bara att det inte räcker med att vi är ute på praktik och får ta in allt utan att behöva fokusera på annat också. de tycker att vi ska göra en uppsats, leta upp en vetenskaplig artikel och arbeta med ett case under de här 3 veckorna samtidigt. jag försöker verkligen att inte vara en hater. men de gör det inte lätt för oss.
och om lite mindre än 3 veckor är det dags för anatomi-tentan. och klarar jag den inte då är nästa omtenta den 7/5 så jag har 2 tillfällen på mig. men det hade varit så skönt att få den ur världen nu.
har bestämt mig för att sluta röka och dricka oboy med ju. kommer bli spännande. eeh. får se hur länge jag klarar det.
och har insett att jag har en förkärlek för karlar i keps. alltid något att dras till..

I know a girl who warns of the dangers of love
All the pain and the anguish, the sorrow that it brings
She keeps herself in a world that's protected
Her outsides are tough
But inside her heart longs to sing

Don't let your walls down
You might fall in love

Inga kommentarer: