söndag 21 mars 2010

take away this ball and chain

har som Jeanette påpekade inte skrivit på ett tag.
haft för mycket i skolan. klarade inte jävla biomedicin-tentan men det gjorde inte hälften av klassen heller. men ändå. fan!
håller nu på med ett gruppexaminationsarbete om äldres hälsa och ohälsa. fast jag får göra den ensam för att jag inte var där då de delade in oss i grupper, vilket bara innebar att de delade våra ordinarie basgrupper i hälften. jag blir så ledsen.
jag hade inte ens haft något problem med att skriva det här arbetet, som för övrigt kommer bli runt 8 sidor, om det inte var för allt skit runt om. som att vi måste referera exakt vilken bok, vilken upplaga, vilken sida vi hämtat varenda liten jävla fakta ur. det räcker liksom inte bara med att det är korrekt. och vi får inte ens referera hur vi vill utan det måste vara efter en speciell karljävels referenssystem. jag blir så trött.
förutom arbetet måste vi leta upp 6 jävla vetenskapliga artiklar. jag hatar vetenskapliga artiklar mer än något annat just nu. och jag förstår inte vad det har att göra med sjuksköterskeyrket! dessutom fick jag höra av Stina, en kursare i min förra klass att de inte behövde leta upp några artiklar. det är så orättvist och så tråkigt.
allt akademiskt skit de tvingar på oss förutom det som faktiskt är vettigt att lära oss gör att man inte tar till sig något av det istället för man vet inte vad som är viktigt och man är så slut i hjärnan. man orkar inte.
har alltså 3 omtentor att göra nu och en av dem MÅSTE bli klar innan sommaren annars får jag inte börja i termin 3, plus det här arbetet. så jag är så fruktansvärt stressad just nu. och det gör mig ledsen och känsligare än vanligt. och det gör att jag inte kan koncentrera mig. och det gör mig ännu mer stressad. osv.
har sökt jobb som medicinsk sekreterare och sökt in på biomedicinska analytikerprogrammet och djursjukvårdarutbildningen i Skara. lär inte få plats på något av det och kommer inte hoppa av om jag inte får det. jag måste bara känna att jag har valmöjligheter.
jag vill ju bli sjuksköterska egentligen. jag tycker ju det är så intressant med allt inom sjukvården och jag vill hjälpa människor. men jag orkar inte hur mycket som helst.
jag kanske ger upp för lätt som mamma säger. men jag mår inte bra just nu. jag ska verkligen kämpa och stå ut till sommaren. håll alla era tummar att jag klarar det bara. och att jag får godkänt på anatomi-tentan.
Kelly har dessutom fått en knöl på ryggen precis innan svansen så jag har panik över att den ska vara något farligt. och jag har verkligen inte råd med en biopsi hos veterinären. får prata med mamma imorgon och se om jag kan få det istället för födelsedagspresent. inte lönt att fylla år om ens bästa tjej inte mår bra.

2 kommentarer:

Linda sa...

jag fattar att det är stressigt, men jag tror du kommer fixa det här sötnöt! jag är så himla imponerad av att du pallar plugga! och hoppas den där knölen på kellys rygg visar sig vara ofarlig... take care! pok

Lillis sa...

Håller alla mina tummar för dig att allt ska gå bra med tentan gumman. Och att knölen som Kelly fått försvinner så du kan få en bra födelsedag :) Och så att ni alla kan må bra. Puss gumman