söndag 11 april 2010

blue skies from pain

har praktiserat 4 dagar nu. känns än så länge bra men det är mycket för kroppen och huvudet att gå upp så tidigt, jobba så länge och ta in så mycket nytt. men jag trivs. har fått en jättebra handledare också.
försöker plugga till anatomin när jag kommer hem men är ju så slut så det blir bara någon timme om dagen. men bättre det än inget antar jag. ska nog ta med mina kompendium och plugga på rasterna på praktiken. för på fredag är det dags! känns dock mycket lugnare än sist trots att jag inte tycker att jag pluggat tillräckligt egentligen. kan bero på att jag har gått utbildningen ett tag nu och har lite mer kött på benen. och skulle det inte gå så har jag 2 tillfällen till att göra om den. men det hade varit hemskt skönt att slippa ha den hängandes över huvudet.
var hemma hos finaste Malin i fredags för hon hade invigningsfest för sin studio. hann väl vara där drygt en timme innan jag blev illamående och eftersom jag var i Malmö och långt hemifrån fick jag panik och ännu mer illamående så det slutade med att jag fick ta en taxi hem. lär inte ta mig någonstans nästa helg, vågar inte. men tror iaf att det är magkatarr som spökar så har börjat på en kur och hoppas att det är bra inom 2 veckor. annars får jag väl sitta i jävla sandby. hundarna lär bli glada iaf.
men ja, det är verkligen hemskt att ha det såhär. och jag blir så trött på att det aldrig bara kan vara bra. är det inte psyket så kraschar kroppen. tack för den livet.

How I wish, how I wish you were here
We're just two lost souls swimming in a fish bowl
Year after year
Running over the same old ground
What have we found?
The same old fears
Wish you were here

Inga kommentarer: