söndag 4 april 2010

tangled up in you

har varit väldigt lugn påsk. suttit hemma och försökt plugga till anatomin, gått långa rundor med bästa Fia, chillat med familjen och försökt virka bort röksuget. fjärde dagen utan någon cigg alls nu :)
var i malmö med bästa Malin igår på hiphopklubb. väldigt fullt med folk men väldigt många söta kepsbeklädda karlar ^^ och alltid fint att träffa Malin :)
en ledig dag till, sedan börjar praktiken. ska bli så spännande och jag hoppas verkligen att det blir roligt. eller ja, intressant iaf. kommer definitivt bli mer intressant i termin 3 när vi ska ut på sjukhusen. får se detta som en smygstart :)
lite drygt att mitt busskort inte gäller till dalby bara så jag får antingen köpa ett till busskort eller betala varenda resa. och jag har ju verkligen råd med något av det. jävla piss-system..
fick låna hem en massa av mammas gamla böcker när hon läste till BMA. ska bli jättekul att kika genom dem när jag kan låta hjärnan ta in annan information än den relaterad till tentorna. vilket antagligen kommer bli om sådär ett halvår men något ska man väl se fram emot..
får tillbaka massa pengar på skatten så ska börja gadda armarna i sommar :D ska sätta massa marina motiv och ett timglas och ett ankh och gångjärn i armvecken och dödskallar och massa annat. har så mycket ideér. måste först bli klart med låret bara ^^
uuuh tittar på house och det är ju så himla bra och intressant men ur en blivande sjuksköterskas synpunkt blir man lite sur.. han behandlar dem i stort sett som städerskor och det gör mig hemskt ledsen med tanke på hur mycket man faktiskt kämpar för att få den titeln. det borde finnas en amerikansk dramaserie med sjuksköterskor så hade folk kunnat se hur det egentligen går till. å andra sidan kanske det är så det är i USA, det vet jag inte..
för övrigt kan jag bli lite sur på människor med för högt ego. det är inte trevligt någonstans.

Even the best fall down sometimes

Even the wrong words seem to rhyme

Out of the doubt that fills my mind

I somehow find, you and I collide

Inga kommentarer: