söndag 6 juli 2008

set me free, why don´t you baby?
























argh jag veeeeet! alldeles för långt mellan inläggen men just nu är det jobbet som tar all min tid. det är alltid något..
jag har fått jobb på akutlabb där jag sorterar prover och centrifugerar dem och sedan registrerar jag remisserna och går ut med proverna när de är färdigsnurrade. jag trivs så oerhört och alla är så galet trevliga. något annat som är så himla skönt är att slippa alla intriger och allt skitsnack. högstadienivån i klassen på Hvilan tog ju helt galet mycket energi av mig.

jag väntar på att få veta om jag kommer in på sjuksköterskeutbildningen också. jag vet att jag kommer komma in som reserv men frågan är hur många som kommer vara före mig.

anledningen till att jag vet detta är att jag bara fick en trea i slutbetyg och jag är så arg och besviken på detta att jag starkt funderar på att skriva till studierektorn och be dem gå genom mitt skolår en gång till. när någon som skjuter upp på skolans toaletter och inte gjort en enda muntlig redovisning kan få en fyra så borde jag fan också få en.



















vi har fått avliva älskade Rossi nu. han högg tag i Trixi utan anledning så hon fick åka in akut och låg där i en vecka och vi visste inte om hon skulle överleva eller ej. men nu är hon äntligen frisk och springer som aldrig förr.


















självklart saknar jag och älskar honom men man märker det när man kommer hem till mamma och pappa att man inte behöver gå på spänn hela tiden. vi har omedvetet gått som på äggskal i 2 år och det sliter på en det också. men han kommer alltid finnas i mitt hjärta. det var så mycket liv i honom och han ville så mycket, men någonstans gick det fel. och jag vill inte lägga skulden på oss trots att det är så lätt. men att 1 av 8 hundar blir fel, det kan väl inte vara annat än otur?

ja, mer än så händer inte. jag går upp 7-4 varenda dag, träffar bästa Camilla och hennes rottweilervalp med hundarna så mycket jag kan och på helgerna sover jag mest. ooh men nu på lördag ska jag ju till Karlskrona och träffa Anna. det kommer bli bäst!

hade tråkigt igår och köpte massa saker på tradera :P det blir dyrt men jag förtjänade det. tyckte jag iaf ^^
här är mitt shoppingresultat:














































åh vad jag längtar till det kommer hem! nu måste jag bara få tag i ett par snygga och sköna vardagsskor också, men det verkar vara stört omöjligt! tips?
och så ska jag äntligen göra slag i saken och göra de här frågorna som Devil Doll skickade vidare. hon har för övrigt en sjukt härlig blogg om man gillar rockabilly osv: http://devildoll666.blogspot.com/

1. Vad gjorde du för tio år sedan? hm.. gick i sexan, svansade efter en kille jag var helt galen i, hade världens sämsta lärare.
2. Vilka fem saker finns på att göra listan idag? åka hem från Sandby, gå ut med hundarna, äta godis, betala tradera-auktionerna, läsa Knasen
3. Godis jag gillar? Choklad. my only true love!
4. Vad skulle jag göra om jag blev miljardär? startat något djurhem, mutat mig in på veterinärsskolan, kanske köpt en stor gård att ha massa djur i, köpt galet mycket kläder och äntligen skaffat körkort.
5. Städer som jag bott i? heh Lund. och så Sandby så klart men det är ju inte direkt en stad..
nu ska jag ut med hundarna så detta får vara det nu.


:*!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det var på tiden! ;)

Anonym sa...

Föresten, har nog inte sett din sugar skull-tatuering. Har du den på bloggen? Om inte, släng upp en bild så man får se!

marychain sa...

hihi vilka skönheter både du och dina små tjejer äär :)