torsdag 18 februari 2010

and I let you reach me one more time, but that´s enough

blöööö mår så dåligt! det borde inte vara tillåtet att vara sjuk och ha abstinens samtidigt.

lyckades ta mig till hygien-seminariumet iaf så nu är den klar. är hemskt stolt över mig själv. och har inte gråtit lika många gånger idag. men ändå sådär 5 ggr.

såg Inglourious Basterds idag med. bölade så fort folk dog. och folk dör mycket i den filmen!
men ååh bio-scenen.. Tarantino är kung! så jävla mäktigt! men lite för mycket död för mig att hantera just nu. vilket jag iofs borde ha varit beredd på när det är Tarantino så jag får skylla mig själv ^^
och åh vad snygg den tyska skådespelerskan/spionen var. vill ha hennes skor och en damhatt! får sätta upp på min mentala lista.
hade kunnat leta upp bilder för att visa vad jag menar men internetet har varit elakt mot mig i 2 dagar. är inte heller så himla lyckat när man är så lättirriterad som jag är just nu. vill inte ta sönder min laptop :/

såg på American Dad. grät till den. ser på House nu. grät till slutet av första/andra avsnittet som en liten gnu. åååh detta är så jobbigt! och näsvingarna är så såriga efter hur mycket jag har snytit mig. det svider så.

men åh House.. mmm! kom att tänka på att han och Steve Buscemi är rätt lika runt ögonen. hade kunnat leta upp bilder på dem för att jämföra men som sagt, dumma comhem..
jag älskar verkligen sjukhus-serier för övrigt (house, scrubs, nip/tuck), älskar de medicinska termerna, diagnoserna, miljön, analyserna, osv. jag längtar verkligen efter att komma ut och jobba och lära mig allt om det medicinska när jag tittar på sådana serier. och att hjälpa människor så klart. kände inte alls lika starkt för det innan utan mer för det medicinska men jag känner att jag verkligen vill hjälpa människor nu också. kan vara en rätt viktig del som ssk eheeeee :P

hoppas ni står ut med att läsa om mitt klagande men det skulle enligt fass ta 48 timmar för drygt 80% att gå ur kroppen så ämnet borde iaf vara ur kroppen, nu måste den bara vänja sig vid att inte ha det där alls.

men stå ut med mig för jag mår så bra numera. måste bara bli av med abstinens-känningarna och den här dumma förkylningen.
jag orkar saker.
jag vill göra saker.
jag städar lägenheten regelbundet och orkar göra de där småsakerna jag aldrig sett någon anledning till innan för att man bara måste göra om det (tex. sätta schampo-flaskorna fint i duschen ).
jag är klar i huvudet.
jag går upp vid 10 när jag är ledig.
jag kan ibland känna att jag har för bråttom för att somna för att jag vill att nästa dag ska börja. jag mår oförskämt bra egentligen, bara detta försvinner.

och jag hoppas ni vet hur mycket ni fina har hjälpt mig med detta bara genom att finnas.

1 kommentar:

Linda sa...

åååh vad kul att höra att du mår bra, det förtjänar du verkligen!