lördag 13 februari 2010

if it's not rough it isn't fun

är medicinfri idag för första gången på 8 år! :D
ska bli hemskt spännande att se hur kroppen reagerar nu när den inte får något antidepp öht.
har ju trappat ned efexorn från 300 till 75 och det har inte varit några problem alls men det är ju en sak att trappa ned och en sak att inte ha något av ämnet kvar i kroppen alls.


skulle egentligen sitta hemma igår men blev så uttråkad så jag och Sandra åkte in till Lund. såg ur såhär då. har gett upp det där lite med lockarna nu när håret är så kort men till våren blir det nog att sätta upp det igen.

var först på botulfs, det var trevligt som vanligt. sedan mynta och det var ju inte mycket drag på det stället alls.. sedan gick vi till glorias där jag träffade lite annat folk. kändes lite awkward av olika anledningar men det var hemskt trevligt ändå.

ska hem till mamma och pappa idag har jag tänkt. se på deltävlingen av melodifestivalen hoppas jag. är ju en sådan jävla melodifestivalsnörd så det var lite synd att jag missade förra lördagen. inte så mycket för musiken utan mer för sminket och dansen och kläderna och så :)

har nyss varit ute med tjejerna och gett dem mat så de ligger och snusar i sängen nu. kan inse när jag sitter här med dem i min egen lägenhet att jag har det så oförskämt bra egentligen. försöker intala mig det så ofta som möjligt för att hålla borta de negativa tankarna och hittills i år har det funkat bra.

hade jätteångest inatt när jag skulle sova. sådär så man bara vill skrika rakt ut och det känns som att någon tar tag om hjärtat och kramar ur den som en disktrasa.
men har liksom lärt mig att jobba bort den på olika sätt.
kan få ångestattacker i klassrummet på föreläsningarna med men jag kan hantera dem. vilket är en jäkla tur för det hade nog sett lite dumt ut om jag sprang ut bara sådär inför ca 100 pers.

så jag har fortfarande väldigt mycket kaos i kroppen men inte alls som innan och den ångesten jag får kan jag oftast hantera.

min fina granne Fia sade när vi var ute och gick långpromenad med hundarna att det syns på mig att jag mår bättre. det gjorde mig så himla glad.

1 kommentar:

Lillis sa...

Åh, jätte vacker bild gumman, du är så fin <3 Hoppas ni hade en trevlig kväll, och måste hålla med din granne om att du verkar må bättre, det gör mig jätte glad. Puss